Ik geloof in Vlaanderen.be

Het 1 miljoen evangelisatie biljet

Het 1 miljoen euro biljet is een uniek traktaat in Vlaanderen dat er uit ziet als een briefje van een 1 miljoen euro. We hebben het traktaat laten ontwerpen en geven het nu zelf uit in het Nederlands en het Frans. Het 1 miljoen biljet kan op talloze manieren gebruikt worden om aan mensen te geven, op de bus, op straat, op het werk, in de supermarkt, in de horeca als ‘fooi’… de toepassingen zijn eindeloos! Het miljoen euro biljet is gemaakt om op het echte biljet van 50 euro te lijken om de herkenning zo groot mogelijk te maken. Natuurlijk is het meteen duidelijk dat het niet over echt geld gaat. Er verschillende details veranderd om ze een evangeliserend karakter te geven. De achterkant is waar het allemaal om draait, het evangelie staat daar kort uitgelegd en op deze manier wordt het op een begrijpelijke, Bijbelse manier duidelijk voor de lezer. 

Hier onder vind je een beschrijving van alle details op het biljet:

Voorkant linkerbalk:

Joh. 3:16 Rom. 4:5 Rom. 5:15-16 Rom. 10:9-11 Efe. 2:6-9

Op het originele biljet staan hier in diverse talen de afkorting ECB – van het woord “Europese Centrale Bank”. 

Van de honderden teksten die we er wilden op zetten is deze reeks het geworden. De meest mensen zullen ze niet opzoeken maar het is toch een leuk extra detail dat de optie geeft voor wie wilt. 

Voorkant bovenaan:

“Volg Jezus” 

Linksboven staat normaal de vlag van de Europese Unie. Onder de vlag stond de handtekening van de voorzitter van de Europese Centrale Bank maar deze  hebben we vervangen met de woorden “Jezus leeft”

Voorkant links en midden:

Als ‘watermerk’ is een leeg kruis zichtbaar wat verwijst naar de opgestane Heer. De duif is ook zichtbaar, een beeld van de Heilige Geest zoals Johannes de doper de Heilige Geest beschreef toen hij Hem zag neerdalen op Jezus. 

Voorkant rechts:

Aan de rechterkant op het oorspronkelijke biljet staan verschillende glimmende dingen deze hebben we vervangen door een kruis, duif en open graf

Hoe zou jij deze miljoen euro besteden?

Achterkant in 2 kolommen:

Als jij vandaag sterft, heb jij dan de hemel verdiend? Is 1 miljoen genoeg om binnen te mogen? Hoe weet je dat zeker? Heb je ooit wel eens gelogen of iets gestolen? Heb je in Gods naam of met Jezus’ naam gevloekt? Heb je met lust naar anderen gekeken? Jezus zegt zelfs: Wie naar een ander zijn vrouw kijkt en met haar naar bed wil heeft al overspel gepleegd. Als we eerlijk zijn, zijn we allemaal leugenaars, dieven, godslasterende en overspelige mensen. Dus als je vandaag sterft, heb jij dan de hemel verdiend? Hoe zou God jou beoordelen?

 

In de Bijbel waarschuwt God ons dat, als we zondig zijn, (niet naar Gods regels luisteren) we na ons leven in de hel eindigen. God wil juist het tegenovergestelde. Daarom stuurde Hij Zijn Zoon Jezus Christus om voor jou aan het kruis te sterven. Jezus betaalde jouw boete. Hij droeg de straf die jij had verdiend. Dat noem je genade. Je krijgt iets wat je echt niet verdiend hebt. Om dit cadeau te aanvaarden moet je in Jezus geloven en op Hem vertrouwen voor jouw redding van de zonde. Je moet je afkeren van jouw zondige levensstijl en Jezus volgen. Dan word je gered. Leer Jezus kennen via de Bijbel, gebed en andere christenen.

meer weten: ikzoekgod.be

Creatieve manieren om dit traktaat te gebruiken:

Het miljoen euro biljet traktaat kan op eindeloze manieren gebruikt worden. Bijvoorbeeld als fooi voor de postbode, de ober, bij de kapper, de dokter, de garage, de apotheek, de kledingwinkel, de sanitair man, … de enige beperking is onze creativiteit!

  • Je kan het biljet als gespreksopener in een moeilijk te openen doosje steken en mensen uitdagen om het doosje open te krijgen. Als het lukt mogen ze het houden. 
  • “Kunt u misschien wisselen?”
  • “Willen jullie een miljoen euro hebben? Dan moeten we eerst de test doen die achterop staat”

Wist je dat:

  • We deze flyer ook  in het frans hebben op onze Franstalige site
  • We de optie aanbieden om zelf je tekst op de achterkant te kiezen als je er minstens 2500 besteld. Vraag gerust naar de voorwaarde. 
  • We nog andere evangelisatie traktaten aanbieden speciaal voor Vlaanderen.